Dial into the ISS via video conference
Lola is trapped in the supply module on the International Space Station while Mission Control in Houston is down. Can your team get in touch and help Lola escape?
This sign promises a lot: "high tech" "first escape in team line" "narration". This venue, which currently offers only two scenarios, one of which is for teams with more than 10 players, and their rooms are mostly only playable online.
As I like online rooms very much I can't wait to see what we will discover here.
Technical constraints :
As often here too we give you a zoom link that becomes active about 5 minutes before the start of our session. No inventory this time. It's pretty simple for now.
The beginning:
We are received by 2 young women, one of whom is called Lola. They are lost in space and need to find 4 batteries to be able to restart the capsule. It's up to us to help them, to save them.
The camera is on a cart that Lola pushes to show us the "space capsule". In fact here no real decoration, just the puzzle elements on the walls, so no excavation and no discovery of space (no puns).
Without too many detours she will show us the element to solve the first riddle then the second and so on. It is also she who validates whether what she is doing is right or wrong.
There's one rather nice thing. 4 to 5 puzzles in total and especially no story.
The sequence of puzzles is not natural but it is she who guides us. As for the puzzles themselves, they remind me of the puzzles you would find in online games where there are many more puzzles for much less money. I also really regret the puzzles placed there with no connection to the universe we're in, just logic puzzles in a setting with no real interest.
This room disappoints me and even the growing enthusiasm (which seems to be increasingly false) of the Game master does nothing about it.
I have the impression that the place is surfing on the wave of online escapes, but seems to forget that for the moment this activity attracts enthusiasts from all over the world. For the moment we have had to deal with passionate managers in most of the rooms and this adventure is in dissonance with what we have seen so far.
+ On a aimé +
- On a moins aimé -
+ On a aimé +
- On a moins aimé -
Cette enseigne promet beaucoup : "haute technologie" "premier escape en ligne d'équipe" "narration". Cette enseigne qui ne propose actuellement que deux scénarios dont un pour les équipes de plus de 10 joueurs et leurs salles sont surtout seulement jouables en ligne.
Comme j'aime beaucoup les salles en ligne j'ai vraiment hâte de voir ce qu'on va découvrir ici.
Contraintes techniques :
Comme souvent ici aussi on vous donne un lien zoom qui devient actif environ 5 minutes avant le début de notre session. Pas d'inventaire cette fois-ci. C'est plutôt simple pour l'instant.
Le début :
Nous sommes reçus par 2 jeunes femmes dont une s'appelle Lola. Elles sont perdues dans l'espace et ont besoin de trouver 4 batteries pour pouvoir redémarrer la capsule. C'est à nous de les aider, à les sauver.
La caméra se trouve sur un chariot que Lola pousse pour nous montrer la "capsule spatiale". En fait ici pas vraiment de déco, juste les éléments d'énigmes sur les murs, donc aucune fouille et aucune découverte de l'espace (sans jeux de mots).
Sans trop de détours elle nous montrera l'élément pour résoudre la première énigme puis la seconde et ainsi de suite. C'est également elle qui valide si ce que faisons est bien ou pas.
Il y a une chose plutôt sympa. 4 à 5 énigmes au total et surtout aucune histoire.
L'enchainement des énigmes n'est pas naturel mais c'est elle qui nous guide. Concernant les énigmes en soi, elles me rappellent celles qu'on trouverait dans les jeux en ligne dans lesquels il y a beaucoup plus d'énigmes pour bien moins cher. Je regrette vraiment aussi les énigmes placées là sans aucun lien avec l'univers dans lequel nous sommes, juste des énigmes de logiques dans un décor sans vrai intérêt.
Cette salle me déçoit et même l'enthousiasme de plus en plus grand (qui semble de plus en plus faux) de la MJ n'y fait rien.
J'ai l'impression que l'enseigne surfe sur la vague des escapes en ligne, mais semble oublier que pour l'instant cette activité attire les passionnés de tout le monde. Pour l'instant nous avons eu à faire à des gérants passionnés dans la plupart des salles et cette aventure est en dissonance avec ce que nous avons vu jusque-là.
+ On a aimé +
- On a moins aimé -
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